Help / Veelgestelde vragen

We hebben de meest voorkomende vragen van onze gebruikers opgesomd, zodat het eenvoudig is om de meeste vragen en antwoorden op te zoeken.

Het kan altijd voorkomen dat je vraag er niet tussen staat. Mocht dit het geval zijn, neem dan contact met ons op en dan zullen wij deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Account

  • Is het toegestaan meerdere accounts te hebben op Shopkorting?

    Nee, het is niet toegestaan om meerdere accounts te hebben op Shopkorting. Er is slechts één account per huishouden beschikbaar. Indien er toch meerdere accounts per huishouden actief zijn dan behoudt Shopkorting het recht om deze accounts per direct te beëindigen.

  • Hoe kan ik me afmelden voor de nieuwsbrief?

    Als u geen nieuws meer wilt ontvangen over speciale kortingen en kortingsacties via e-mail, dan kunt u zich zelf afmelden voor de nieuwsbrief.

    Ga naar het menu onderaan de website en klik op de 'afmelden' link. Log in met uw account gegevens, zodat u afgemeld wordt. U zult dan geen e-mails meer van ons ontvangen.

  • Ik wil mijn e-mailadres veranderen

    Als u uw e-mailadres wil veranderen, stuur ons dan een e-mail met uw oude en nieuwe e-mailadres. Wij zullen dan handmatig uw e-mailadres aanpassen.

  • Waarom vragen jullie zoveel informatie bij het aanmelden?

    Het is belangrijk dat u de informatie in uw account correct en volledig invult. Zo kunnen we u beter van dienst zijn met speciale kortingen en kunnen we ook uw korting uitbetalen op de juiste bankrekening. Als bijvoorbeeld de woonplaats niet wordt ingevuld, dan kunnen we uw aangevraagde tegoed niet overmaken.

    Uw persoonlijke gegevens op Shopkorting zijn goed beveiligd. Elke dag wordt onze Shopkorting door McAfee getest op veiligheid.

  • Ik wil me aanmelden, maar de veldjes blijven rood

    Indien de veldjes rood blijven en u een melding krijgt met 'corrigeer de fouten', bekijk dan de volgende oplossingen.

    - Heeft u uw e-mailadres correct ingevoerd?
    - De gebruikersnaam bestaat al. Kies een andere.
    - Ga akkoord met de voorwaarden

    Indien u uw e-mailadres correct heeft ingevoerd, maar u nog steeds een foutmelding ontvangt, dan heeft u waarschijnlijk al een account op Shopkorting.

    Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Dit kan rechtsboven op de site onder het inloggedeelte. Een nieuw wachtwoord wordt dan opgestuurd naar uw e-mailadres. U kunt dan inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

Betalingen

  • Wanneer kan ik mezelf laten uitbetalen?

    Als u € 10.00 of meer korting heeft verdiend met uw online aankopen dan kunt u er voor kiezen om u zelf uit te laten betalen. U heeft ook de mogelijkheid om verder te sparen, zodat u later een groter bedrag kan laten uitbetalen indien u dat wenst.

    Indien u uw tegoed heeft aangevraagd, dan wordt dit aan het einde van de maand overgemaakt op uw bankrekening, mits u alle gegevens correct heeft ingevuld.

  • Ik heb een aankoop gedaan en afgerekend in Dollars. Krijg ik dan hetzelfde bedrag uitbetaald in Euro's?

    Nee. Na goedkeuring van de webwinkel wordt het bedrag in Dollars omgerekend naar Euro's. Houd er dus rekening mee dat uw korting lager zal uitvallen i.v.m. de huidige valutakoers.

  • Hoe kan ik mijn korting laten uitbetalen?

    Indien u minimaal € 10,- tegoed heeft en uw korting(en) is goedgekeurd door de webshop, dan kunt u kiezen om uw korting uit te laten betalen. U kunt dit aanvragen in uw account, klik op het tabje 'akkoord' en klik op de button 'uitbetalen'. Uw korting wordt dan op de eerste van de nieuwe maand uitbetaald op uw bankrekening.

  • Word er geld ingehouden als ik om uitbetaling vraag?

    Nee, wij houden geen geld in van uw tegoed als we uw tegoed overmaken op uw bankrekening.

  • Ik kan mijn kortingen niet op 'uitbetalen' zetten. Hoe kan dit?

    De kortingen die op 'akkoord' staan, kunt u d.m.v. de 'uitbetalingsknop' aanvragen. Indien deze knop niet werkt, zijn uw accountgegevens nog niet compleet ingevuld door uzelf in uw account.

    Uw adresgegevens zijn bijvoorbeeld relevant voor het uitbetalen van uw kortingen. Kijk dus eerst of uw account helemaal is ingevuld, daarna kunt u uw kortingen vanaf € 10,- laten uitbetalen.

Kortingen

  • Hoe kan ik korting krijgen via Shopkorting?

    U kunt cashback terugkrijgen bij elke webwinkel die aangesloten is bij Shopkorting. De hoogte van de korting verschilt per webshop. Vergeet u niet eerst aan te melden, voordat u een aankoop doet. Tevens is het belangrijk dat u de hele procedure correct doorloopt, zodat uw aankoop correct gemeten en geregistreerd wordt.

  • Kan ik ook gebruik maken van kortingscodes in combinatie met Shopkorting

    Indien de kortingscode niet afkomstig is van Shopkorting, kunnen wij niet garanderen dat u in aanmerking komt voor korting, tenzij anders aangegeven. In de meeste gevallen werkt een extra kortingscode wel i.c.m. met Shopkorting. Gebruik dus altijd kortingscodes van Shopkorting afkomstig.

    Belangrijk: Zoek geen kortingscodes op tijdens het bestelproces op andere websites. Hierdoor kan het voorkomen dat uw korting niet gemeten wordt.

  • Ontvang ik korting als mijn aankoop niet of gedeeltelijk online wordt afgehandeld?

    Nee, de korting wordt alleen toegekend wanneer u uw bestelling geheel online doet via Shopkorting. Als u telefonisch een bestelling doet of later via e-mail aanpassingen doet, dan komt uw korting te vervallen. Tevens kan het voorkomen dat een product niet meer leverbaar is en dat de webshop een alternatief biedt. Ook dan is het verstandig om uw bestelling te annuleren en opnieuw via Shopkorting een alternatieve aankoop te doen, zodat u alsnog in aanmerking komt voor een korting.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn korting in mijn account staat?

    Dit verschilt per aangesloten webshop. In veel gevallen zal dit binnen 48 uur zijn, maar bij reizen en hotelboekingen kan dit bijvoorbeeld langer zijn. Dit omdat de korting wordt geregistreerd na het verstrijken van de boekingsdatum.

  • Mijn vergoeding is hoger/lager dan staat aangegeven op de website

    Het kan voorkomen dan de aangegeven vergoeding hoger of lager uitvalt dan het percentage of bedrag dat op de website staat. Reden hiervoor is dat webshops zelf de vergoedingen kunnen aanpassen en dat deze nog niet zijn doorgevoerd op Shopkorting. Wij proberen alle vergoedingen zo accuraat mogelijk op de site te zetten.

  • Wat moet ik doen als mijn korting niet geregistreerd wordt?

    Indien u na 48 uur geen korting geregistreerd ziet staan in uw account, neem dan contact met ons op via ons mailformulier. Het kan soms voorkomen dat korting niet wordt geregistreerd om verschillende redenen. Wij zullen onze uiterste best doen om uw korting te achterhalen bij de webshop waar u uw aankoop hebt gedaan.

    Stuur ons de originele orderbevestiging van uw aankoop, zodat we deze kunnen doorsturen naar de webwinkel. Houd er rekening mee dat het achterhalen van een niet geregistreerde korting enige tijd kan duren.

  • Als ik tickets of een reis boek voor een groep, krijg ik dan korting x het aantal personen?

    Nee, kortingen op reizen gelden per boeking en niet per persoon. In sommige gevallen ontvangt u een percentage over de boekingswaarde, en in sommige gevallen ontvangt u een vast bedrag per boeking. De hoogte van de korting verschilt per webwinkel. Bij een hoge boekingswaarde kan het dus voordeliger zijn om te boeken bij een webwinkel die korting geeft met percentages. Dit zijn in veel gevallen complete reizen inclusief vlucht en hotel. Kortingen op vliegtickets zijn in veel gevallen vaste bedragen.

  • Worden verzendkosten ook meegerekend in mijn korting?

    Nee, verzendkosten worden nooit meegerekend in uw korting. Deze kosten staan los van het orderbedrag.

  • Word BTW ook meegerekend in mijn korting?

    In veel gevallen wordt de BTW niet meegerekend in uw korting. Dit proberen we altijd duidelijk te vermelden in het "extra informatie" gedeelte op de webshop pagina.

    Als u twijfelt over de aangegeven korting, stuur ons dan een e-mail.

  • Wanneer betaalt Shopkorting uit?

    Als u € 10.00 of meer korting heeft verdiend, dan kunt u om uitbetaling vragen als de kortingen zijn goedgekeurd door de webwinkels. Shopkorting maakt dan op de 1e werkdag van de eerstvolgende maand uw tegoed over op uw bankrekening.

    Zorg er voor dat uw account gegevens compleet zijn, anders kunnen wij helaas uw tegoed niet overmaken.

  • Mijn korting staat nog op open. Wanneer wordt deze goedgekeurd?

    Kortingen die op 'open' staan zijn nog niet goedgekeurd door de webwinkel. Webwinkels keuren gemiddeld elke maand de kortingen. In sommige gevallen kan het korter of langer duren afhankelijk van het bestelde product of artikel. De snelheid van keuring kan tevens afhankelijk zijn van de orderwaarde.

    Vanwege de nieuwe wet 'Kopen op Afstand', waarbij de koper beter beschermd wordt, worden kortingen vaak pas na een maand gekeurd. Door deze wet zijn kopers beter beschermd bij het doen van online aankopen en kan men artikelen retourneren binnen een periode van 28 dagen. Ook al retourneert u niets, dan zal de webwinkel alsnog een termijn van minimaal 28 dagen in acht nemen.

    Hierdoor kan het goedkeuren van kortingen langer duren, omdat kortingen niet kunnen worden gegeven als een artikel weer wordt teruggestuurd. Sommige kortingen worden overigens eerder gekeurd.

    Indien uw korting lange tijd op 'open' staan, stuur ons dan een e-mail. We zullen dan kijken of er iets mis is en/of we de keuring kunnen bespoedigen.

  • Krijg ik elke maand korting bij een abonnemenstvorm?

    Nee, alle kortingen op Shopkorting zijn eenmalig bij abonnementsvormen. U ontvangt dus een eenmalige korting bij bijvoorbeeld een GSM abonnement of op een verzekering.

  • Ontvang ik een korting als ik mijn mobiele telefoonabonnement verleng?

    Bij sommige webwinkels ontvangt u geen korting bij een abonnementsverlenging en bij sommige wel. Dit staat aangegeven in het 'extra informatie' gedeelte bij de webwinkel.

    Bij operators geldt een korting vaak niet, maar bij een tussenpersoon weer wel.

  • Zijn de shopkortingen geldig i.c.m. de aanbiedingen van de webwinkel?

    Ja, alle shopkortingen staan los van de aanbiedingen bij de webwinkels. De korting wordt berekend over de orderwaarde of u ontvangt een vast bedrag. Zo kunt u dus profiteren van dubbele kortingen tijdens een uitverkoop, speciale aanbieding of met een extra kortingscode.

  • Ik ben vergeten via Shopkorting een aankoop te doen. Kan ik de korting alsnog krijgen?

    Nee, het is niet mogelijk om achteraf een korting te ontvangen als u niet via Shopkorting een aankoop heeft gedaan. De reden hiervoor is dat de aankoop niet via Shopkorting komt en wij dan ook geen commissie over uw aankoop ontvangen.

  • Als ik een product reserveer en afhaal bij de winkel zelf, ontvang ik dan ook korting?

    Als u een product online reserveert, later afhaalt op een afhaalpunt en daar betaalt, dan komt u helaas niet in aanmerking voor een korting. Wij ontvangen namelijk geen commissie over uw aankoop, omdat de betaling niet online heeft plaatsgevonden en kunnen u daarom helaas geen korting uitkeren.

  • Is mijn korting direct zichtbaar bij het afrekenen?

    Nee, uw korting is niet direct zichtbaar bij het afrekenen. Deze is binnen 48 uur zichtbaar in uw account.

  • Waarom geven jullie geen vergoeding voor het invullen van enquêtes?
    Bij het invullen van enquêtes worden vaak uw persoonlijke gegevens doorverkocht aan derden. Hierdoor ontvangt u vaak ongewilde e-mails zonder dat u hiervan op de hoogte bent. Shopkorting heeft daarom gekozen om géén enquêtes te plaatsen. Uw privacy is voor ons erg belangrijk.
  • Ontvang ik ook korting op kortingsbonnen?
    Wij betalen alleen kortingen uit over het nettobedrag. Als u een kortingsbon, tegoedbon, kortingsvoucher, kortingscode of een cadeaubon gebruikt bij uw online bestelling, dan geldt de shopkorting na aftrek van de waarde van de bon of kortingscode.

    Bij reizen en vliegtickets gelden er weer andere regels en wordt de shopkorting berekend exclusief alle toeslagen en verzekeringen.

Anders

  • Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van Shopkorting?

    Een Windows, Apple of Linux PC met een up to date browser zoals Internet Explorer of Firefox. Verder is het nodig dat u cookies en javascript toelaat in uw browser. Beiden zijn in te stellen in het configuratiescherm van uw browser. Deze zijn volkomen veilig om aan te zetten en staan dan ook standaard bij de meeste browsers al aan.

  • Zijn mijn gegevens veilig bij Shopkorting?

    Ja, de pagina’s waar u uw persoonlijk gegevens zijn beveiligd door SSL (Secure Socket Layer). Dit betekent dat al uw persoonlijke informatie geëncodeerd, waardoor deze niet gebruikt en misbruikt kunnen worden door derden.

    Daarnaast wordt Shopkorting elke dag door McAfee getest op veiligheid. Zo kunt u altijd veilig shoppen via Shopkorting.

  • Een webwinkel vraagt mij software te installeren om een aankoop te kunnen doen

    Als een webwinkel u vraagt software te installeren om een aankoop te kunnen doen, neem dan eerst contact met ons op, zodat u er zeker van kan zijn dat uw korting wordt gemeten.

  • Hoe kan ik mijn vrienden uitnodigen om lid te worden van Shopkorting?

    Nadat u volledig bent ingelogd met uw account, gaat u naar 'Mijn account'. Op deze pagina ziet u 3 tabblaadjes, waarvan de 3e 'Geld verdienen' is. In dit tabblaadje bevindt zich uw eigen unieke link, welke u door kunt sturen naar uw vrienden/kennissen en zelf hiermee geld kan verdienen. Nadat zij de link geaccepteerd hebben en bevestigd lid zijn van Shopkorting, verdient u per aangebracht lid € 0,25. De korting wordt automatisch in uw account onder 'uitnodiging' gezet.

  • Alle speciale Shopkorting links gaan naar witte pagina's.

    Sommige anti-virus programma's als Kaspersky, McAfee en Norton kunnen de speciale Shopkorting links blokkeren als u uw veiligheidsinstellingen te hoog heeft staan. Probeer deze lager te zetten of de anti-virus software tijdelijk uit te schakelen en probeer het dan opnieuw. Houdt het probleem aan, stuur ons dan een e-mail.

  • Ik heb een vraag/probleem. Kan ik dit in de meningen sectie posten?

    Nee, plaats uw vraag nooit in de meningen sectie, maar gebruik ons mailformulier. De meningen secties bij winkels zijn uitsluitend voor meningen over winkels. En om er zeker van te zijn dat uw vraag wordt beantwoord is het beter dat u ons een e-mail stuurt.

  • Waarom werkt de link niet als ik op de webshop link klik?
    Sommige anti-virusprogramma's kunnen de speciale links blokkeren die we gebruiken om uw aankoop en korting te meten. Schakel dan tijdelijk uw anti-virus programma uit en probeer het opnieuw.

    Het kan tevens voorkomen dat de links worden geblokkeerd door de systeembeheerder van uw werkgever als via Shopkorting webshops bezoekt. Hier kunnen we helaas niets aan doen en we adviseren dan ook om uw aankoop op een privé computer te doen.

Cookie uitleg

Retourneren

  • Ontvang ik korting over het gehele orderbedrag als ik een gedeelte retourneer?

    Als u een gedeelte van uw bestelling retourneert, dan zal in sommige gevallen uw korting achteraf worden aangepast en in sommige gevallen zal uw korting helaas worden afgekeurd.

    Als uw korting achteraf wordt aangepast, dan zal deze ook veranderen in uw account. Het kan hierdoor langer duren voordat uw korting wordt gekeurd. Houd hier rekening mee bij uw aankoop.

Tips

  • Welke tips kan ik gebruiken, zodat een bestelling goed wordt gemeten?

    1. Bestel altijd via de speciale Shopkorting links. Anders ontvangen wij géén commissie over uw aankoop en kunnen we u geen korting uitbetalen.

    2. Zorg er voor dat het duimpje altijd omhoog staat als u doorklikt naar een webwinkel via de speciale Shopkorting links.

    3. Zorg er voor dat er geen onderbreking plaatsvindt tijdens het aankoopproces. Bezoek geen andere websites tijdens uw aankoop en klik tussentijds niet op andere links.

    4. Sluit eerst uw browser af als u via een andere link bij een webwinkel heeft gekeken. Bezoek daarna via de speciale Shopkorting link opnieuw de webwinkel van uw keuze en doe een bestelling.

    5. Zoek geen kortingscodes op andere sites tijdens het afrekenproces en vergelijk niet op vergelijkingssites. Hierdoor wordt onze cookie overschreven en ontvangt u geen korting. Dit is namelijk een onderbreking in het aankoopproces waardoor er niets wordt gemeten.

    6. Sluit al uw vensters, voordat u een bestelling doet.

    7. Telefonische bestellingen kunnen niet worden gemeten.

    8. Indien u met iDeal betaalt, zorg er dan voor dat u alle stappen voltooit tijdens de betaling. Ook de laatste stap om uw betaling af te ronden moet via de iDeal link (afronden) gebeuren.

    Sluit het laatste window na uw betaling niet, maar ga door totdat u terug bent op de site van de webwinkel. U moet automatisch teruggaan naar de webwinkel voor een correcte registratie van de korting.

    9. Bewaar altijd de originele orderbevestiging.

  • Hoe verdien ik geld met het aanbrengen van leden?
    Shopkorting.be beloont u als u leden aanbrengt uit uw familie, vrienden of kennissenkring. Elk lid dat door u wordt aangebracht is 5 Euro waard indien het door u aangebrachte lid 10 Euro of meer aan goedgekeurde kortingen heeft gespaard. Zorg er dan ook voor dat de door u aangebrachte leden eraan herinnerd worden om gebruik te maken van Shopkorting als zij online aankopen doen. Gebruik hiervoor de link die u vindt in uw account onder het tabblaadje 'Geld verdienen' en stuur deze door.

Hoe werkt het?

Cookies op Shopkorting.be

Shopkorting.be is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Wij gebruiken cookies en verwante technieken voor de volgende doeleinden:

Voor bovenstaande functies is het plaatsen van cookies noodzakelijk. Ook kunnen er via embedded content eventueel cookies van derde partijen op uw computer geplaatst worden.

Lees meer op https://www.shopkorting.be/policy